Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Übersicht

Sprachlabor

speech analysis = analysis of language ?

Betrifft

speech analysis = analysis of language ?

Kommentar
    Siehe Wörterbuch: sprachanalyse

Im Deutschen, d.h., genauer gesagt, unter deutschen Lehrern :-), wird der Begriff der Sprachanalyse ja auch für die Analyse der Stilmerkmale beliebiger fiktionaler oder nichtfiktionaler Texte verwendet.

Der Begriff speech analysis scheint mir dagegen auf die Analyse von Reden bzw. der Art und Weise eines Menschen zu sprechen beschränkt zu sein. Liege ich da richtig? Oder kann ich etwa bei der Analyse der sprachlichen Gestaltung eines Gedichtes von William Wordsworth von "speech analysis" sprechen?
    Verfasser maxxpf (361343) 24 Aug. 10, 13:14
    Kommentar
    My gut feeling is that "speech" analysis would relate to speech, not language. I'm no expert, but perhaps you could talk about "an analysis of W's language", or a "linguistic analysis of W's poetry" - if that's not too specialized.

http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/facul...
    #1VerfasserSteve UK24 Aug. 10, 13:20
    Kommentar
    Speech analysis and language analysis are different things, although they overlap somewhat.

Speech analysis is the analysis of speaking, which may include the production of language. But speech analysis might also be unrelated to language analysis in particular cases. Consider the analysis of the speech of a person who lisps or stutters, which is related to speech only, but not really language. Or it could be be related to both speech and language, as in the study of accents in speech.

But language analysis could be entirely independent of speech; one could analyze the word choice in the poetry of Schiller, which of course is unrelated to speech.
    #2Verfasser eric (new york) (63613) 24 Aug. 10, 14:47
    Kommentar
    text analysis?
    #3VerfasserMikeE (236602) 24 Aug. 10, 20:40

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt