Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Betreff

Ausgezeichnet

Quellen
    ---
    Kontext/ Beispiele
    1) Ausgezeichnet handeln.

2) Ausgezeichnet werden.
    Kommentar
    Ich suche nach einer Möglichkeit, die Sätze 1) und 2) ins Englische zu bringen (UK).
    Dabei sollte (das ist mein Problem) in beiden Sätzen ein identisches Wort oder ein Wort aus dem gleichen Wortstamm vorkommen.

Bislang fand ich:

1) "to act excellent" / "the act of excellence" / "to excel in acting"
    2) "to be awarded" / "being awarded" / "receiving awards" / "to receive awards"

Wobei sprachlich keiner der Sätze unter 1) eine Verbindung zu einem der Sätze unter 2) aufweist.

Ideen???

DANKE!!!
    VerfasserCarsten08 Sep. 05, 11:26
    Vorschlag1. he/she acts (acted) excellently 2. to be awarded
    Kontext/ Beispiele
    Particularily good are the Ballad of Klinzach and "Amis! L'amour tendre", which is acted excellently by Domingo and features some really great buisness from Anges Balsta, Domingo and the chorus.
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-...

The jailed Cuban journalist Raúl Rivero Castañeda was today awarded the UNESCO/Guillermo Cano World Press Freedom Prize for 2004 by UNESCO Director-General Koïchiro Matsuura, on the recommendation of an international jury.
    http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ID=187...
    #1VerfasserHein vdW08 Sep. 05, 11:37
    Vorschlagcommendably / commendation
    Kontext/ Beispiele
    How about

act commendably
    receive a commendation
    Kommentar
    That's the closest I can get after quite a few minutes thought ;o)
    #2VerfasserFury08 Sep. 05, 12:07
    Vorschlagsuperbly
    Kommentar
    "... acted superbly by Domingo ..."

would be much better than "... excellently ..."
    #3VerfasserJoe W08 Sep. 05, 13:53
    Vorschlagsuperbly / excellently - to be awarded
    Kommentar
    Danke für die Versuche bislang // Thanks for the help so far :)

"commendably / commendation" geht schon in die Richtung, in die ich eigentlich wollte. Ich habe auch schon bemerkt, dass es recht schwierig ist, etwas passendes zu finden. Noch mal auf englisch vielleicht:

I'm searching for a solution to put two german phrases translated to UK English into some context. The meaning of the first is "acting excellently" - and the second should say "be awarded". In German, both sentences use the same word: "Ausgezeichnet", where "Ausgezeichnet handeln" means "acting excellently" and "Ausgezeichnet werden" "be awarded". I'm looking for a way to use English words which have the same meaning and "sound alike". There is no similarity with "be", "awarded", "acting" and "excellently", so this is not what I meant.

I hope, somebody got an idea and saves me... :)

Thank you!
    #4VerfasserCarsten08 Sep. 05, 21:03

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt