Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

German missing

As my originally business visit got cancelled, I want to know if there are now places in the holiday…

Subject

As my originally business visit got cancelled, I want to know if there are now places in the holiday cruise

Sources
    As my originally business visit got cancelled, I want to know if there are now places in the holiday cruise
    Authormangof (1089637) 06 Nov 16, 22:21
    Comment
    As the business trip I had originally planned was cancelled, I would like to know if there are any places available/left on the the holiday cruise

maybe -is that what you mean?
    #1Author Gibson (418762) 06 Nov 16, 22:37
    Comment
    --- edit ---
    ... aber ich fand den englischen Satz auch nicht so richtig verständlich ...
    #2Author no me bré (700807) 06 Nov 16, 22:40
    Suggestionexplanation
    Sources
    1. cancelled holiday trip first booked due to sudden business schedule
    2. then business trip cancelled
    3. asking again if holiday trip seats available due to business trip cancel
    ( so kind of difficult to explain to the German holiday organizer ) ; a German translation will be great and can solve misunderstanding

#3Authormangof (1089637) 07 Nov 16, 08:10
    Comment
    Da meine ursprünglich geplante Dienstreise abgesagt wurde, möchte ich mich erkundigen, ob noch freie Plätze für die Ferienreise verfügbar sind.
    #4AuthorGaleazzo (259943) 07 Nov 16, 10:02
    Comment
    Sorry, ich dachte, ich wäre bei 'Englisch gesucht', sonst hätte ich etwas ähnliches wie Galeazzo vorgeschlagen :-) Ich wollte nicht ausdrücken, dass der OP völlig unverständlich ist. 
    #5Author Gibson (418762) 07 Nov 16, 10:45
    Comment
    Kleine Ergänzung zu #4:

"... ob doch noch freie Plätze..." wäre vielleicht noch verständlicher, damit wird angedeutet, dass schon einmal Plätze gebucht - und storniert - wurden.
    #6Author Oedipa (676921) 07 Nov 16, 12:30

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt