• Sonderzeichen

• Lautschrift

leo-ende
Werbung
Betreff

the Data Subject’s reasonable expectation about

3 Antworten   
Quellen
Aus einer internen Firmenrichtlinie zur Datenschutz-Grundverordnung. Das Dokument wurde möglicherweise aus dem Französischen übersetzt.

"It is recommended further ensuring that there is a balance between the data controller’s legitimate interests and the Data Subject’s interests or fundamental rights or freedoms (e.g., right of free speech, rights of defense), by assessing in particular:
(a) whether the relevant processing is necessary (e.g. whistleblowing, compliance with foreign laws, etc.) ;
(b) the impact on the Data Subject;
(c) the Data Subject’s reasonable expectation about the processing of his/her data;
(d) the nature of the data and how they are processed;
(e) [...]."
Kommentar
Ich bin nicht sicher, ob ich den Satzteil richtig verstehe. Wer kann mir vom Schlauch helfen?
VerfasserNirak (264416) 12 Jan 18, 12:35
Kommentar
Naja, was das "Data Subject" vernünftiger-/angemessenerweise hinsichtlich der Verarbeitung seiner Daten erwarten darf.
#1VerfasserB.L.Z. Bubb (601295) 12 Jan 18, 12:39
Kommentar
Echt - vernünftigerweise? Das kam mir so komisch vor.
#2VerfasserNirak (264416) 12 Jan 18, 18:01
Quellen
Kommentar
Not a suggested translation , but maybe this explanation of reasonable expectation will help:

Legal principle that, in general, the provisions of a contract are to be interpreted according to what a reasonable person (who is not trained in the law) would interpret them. This doctrine is particularly applicable in adhesion contracts (such as bank lendings and insurance policies) or where a provision is open to more than one interpretation. It favors the objectively reasonable expectations of the weaker party (borrower or insured) although the language of the provision(s) does not explicitly support them
#3VerfasserMartin--cal (272273) 13 Jan 18, 07:18
i Nur registrierte Benutzer können in diesem Forum posten

LEO benutzt Cookies, um das schnellste Webseiten-Erlebnis mit den meisten Funktionen zu ermöglichen. Es werden teilweise auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Weiterführende Informationen erhalten Sie in den Hinweisen zu den Nutzungsbedingungen / Datenschutz (Cookies) von LEO.