Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

Good catch! (of an error)

Sources
    HarperCollins Dict. en-es:
    catch - A: (n) 1: (of ball etc.) cogida, parada; (of trawler) pesca; (of single fish) presa, pesca, captura;
    good catch! - (Sport) ¡la cogiste! ¡bien hecho! ¡bien agarrada! (LAm);
    he's a good catch* - (as husband etc) es un buen partido
    (*informal)

Discussion has been deleted

buen partido, buena atrapada, buena pesca, buena captura, bien visto, buena presa, buen pique, buena parada, buena observación, Bien atrapado, Buen descubrimiento
    https://context.reverso.net/translation/engli...

Comment
    Hola a todos.

When someone finds an error and reports it so that it can be corrected, we often say 'Good catch!' in English.

It comes from the meaning of catching a ball in a ball game, where a catch by the outfielder (in baseball) or a save by the goalkeeper (in soccer) can save the defensive team, preventing the offensive team from scoring a point.

So could you say something like 'Bien agarrado / parado' or 'Bien visto / descubierto', or would it need to be something more general, like 'Bien hecho'?

If the thing caught is 'un error' the participle would be masculine, right? But if it's 'una falta' it would be feminine? How do you decide?

(And why is it evidently always feminine in sports? People always think of 'la pelota' and never of 'el balón'?)

Author hm -- us (236141)  12 May 20, 02:43
    Comment

Dictionary: [es-de] partidazo ? ... not yet in the En⇔Es dictionary ...

#1Author no me bré (700807) 12 May 20, 12:25
    Comment
    no me bré, I think that's a good catch in the sense of a good husband; see 'buen partido' above.

Anyone else have any other suggestions for the sense of a correction?
    #2Author hm -- us (236141) 14 May 20, 05:53
    Comment

Oh ... thanks hm for pointing out this meaning ...

#3Author no me bré (700807) 14 May 20, 12:35
    Sources
    María (LEO Team):
    >>"Good catch" podríamos traducirlo en este contexto como "Bien pillado".

Discussion has been deleted
    Comment

¿Cómo se dice 'like pulling teeth'?

O 'Despacio pero ______'?
    #4Author hm -- us (236141) 19 May 20, 10:20
    Suggestionbuen punto
    Sources

buena observación

touché

me pescaste/pillaste (en esa)

Comment

¡Hola, hm-us! No me viene nada a la mente que sea semejante a la expresión inglesa, y que a la vez se utilice en el contexto mencionado. Si nos quedamos con el contexto y nos apartamos un poco de la expresión, tal vez podríamos utilizar mi sugerencia. Me parece que también existe "good point" en inglés, como "gute Pointe" o "schlaue Bemerkung" en alemán, ¿no? Puede decirse a alguien que puntualiza un error de manera precisa y oportuna. La última se va más para "you cought me" o "du hast mich erwischt". ¡Saludos!

#6Author Doktor Faustus (397365)  03 Nov 20, 00:28
    Comment
    ¡Doctooooooor!

(((-:

Qué placer leerte después de tanto tiempo, de veras. Por favor, ya no desaparezcas más, ¿ok? (-:

Doña Maria-LEO usó 'bien pillado' hace poco (pues, hace unas semanas), pero ya no me acuerdo dónde, y ya no sé si fuera cierto, porque no conozco el verbo 'pillar'. (¿Será acaso español europeo, o solamente otro vacío en mi conocimiento?) Me decepcionan bastante los hilos ya despiadamente borrados, ya que ya no tengo la más mínima idea de que se trataban.

Yo hubiera adivinado tal vez 'bien fijado / notado / reconocido / percibido / dado cuenta (???)', pero ya no sé ...

#7Author hm -- us (236141)  03 Nov 20, 08:40

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

­ automatisch zu ­ ­ umgewandelt