Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

metal drum

Sources

But my favorite was the roadside spring over which some thoughtful farmer had put a large metal drum. When you lay on your stomach to drink from the surface—for that was the only way you could get a swallow—you could see with utmost clarity the air bubbles at the bottom that always marked the inflow of new water to replenish the barrel.

Comment

Es geht um eine Kindheitserinnerung an die Berkshire Mountains. Es gab dort damals viele Quellen an unterschiedlichen Orten, die oben beschriebene war die Lieblingsquelle des Burschen. Genügt das schon als Kontext? Ich habe überhaupt keine Vorstellung, was der umsichtige Bauer da über die Quelle gelegt hat. Danke für eure Hilfe.

Authorfg62 (631142) 26 Nov 20, 18:04
    Comment

Mir wird gerade bewusst, dass "drum" wohl das Fass vom Ende des Absatzes ist, kann mir aber immer noch nicht vorstellen, wie das funktioniert, dass der Bauer ein Fass über die Quelle stellt, und man sich auf den Bauch legen muss, um von der Oberfläche zu trinken.

#1Authorfg62 (631142) 26 Nov 20, 18:13
    Comment

Genau das ist auch mein Problem. 'drum' ist definitv 'Fass', aber ich kann es mir auch nicht bildlich vorstellen.

#2Author Gibson (418762) 26 Nov 20, 18:17
    Comment

Nur eine Vermutung:

Es war ein Fass ohne Boden und Deckel, also eigentlich ein Zylinder.

Den hat der über die Quelle gestülpt, so dass der Erdboden den Fassboden ersetzt hat.

Das Wasser aus der Quelle steigt in diesem topfähnlichen Gebilde nach oben und fließt dann über den Rand ab. Da kann man dann auch bequemer trinken.

#3Author eineing (771776) 26 Nov 20, 18:38
    Comment

The text talks about a roadside spring, so I assume that the water is just bubbling out of the ground (below the level of the road). If the drum has neither bottom nor top, and was pressed firmly over the spring, then some of the water would have to fill the drum before overflowing and continuing along the stream. One would then need to lay on one's stomach (on the road) and "lap" the water from the surface of the drum. In this position it would be possible to watch the fresh water bubbling up from the bottom of the drum. Just a thought.

Edit: #3 was not there when I started to write, but it's basically the same idea.

#4Author jonnie ollie (874358)  26 Nov 20, 18:48
    Comment

One would then need to lay on one's stomach (on the road)

That sounds safe... ;-)

That would mean that the spring is quite a bit lower than the road. I still can't quite picture it - a road next to a sheer 4-foot drop (or however tall the drum is) but that might be entirely due to my not having travelled that much. I wish there was a photo somewhere.

#5Author Gibson (418762) 26 Nov 20, 19:47
    Comment

It was probably more of a mountain path than a main road. But I was also a little confused by the refence to the Berkshire Mountains until I discovered they were in the US.

#6Author jonnie ollie (874358)  26 Nov 20, 20:07
    Comment

Ich denke, dass das Fass oben zu war, vielleicht damit nichts in die Quelle reinfällt und sie verschmutzt oder verstopft ... und unten irgendwo ist ein Loch in der Wand oder eine kleine Furche im Boden, wo das Quellwasser abläuft ... und um von dort zu trinken, muss man sich halt auf den Bauch legenn ...

#7Author no me bré (700807) 26 Nov 20, 20:23
    Comment

Ihr seid toll! Danke für eure hilfreichen Gedanken. Und ja, das mit den Berkshire Mountains in den USA hätte ich wirklich dazu schreiben können.

#8Authorfg62 (631142) 26 Nov 20, 20:43

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt