Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

jemanden vorsehen für etw.

Context/ examples
    Der Satz lautet:

Mr. X, den wir zunächst für diesen Bereich vorgesehen haben, hat leider die Erwartungen, die wir an die Aufgabenstellung geknüpft haben, nicht erfüllt.
    Comment
    Mein Vorschlag:

Mr. X whom we had in mind for this position (hört sich so umgangssprachlich an im engl.), has not met our expectations we had of this task.

Für Eure Anregungen wäre ich dankbar!
    Authormariposa28 Jul 06, 13:38
    Suggestionintend sb for/to do sth
    Context/ examples
    My initial translation was exactly the same as yours, and I had the exact same reservation about it. It does sound very good though.

Try "Mr X who was intended for this job ..." if you want it to sound a bit more formal.
    #1AuthorKitty28 Jul 06, 13:51
    SuggestionOur original candidate for this job, Mr. X ...
    Comment
    ... proved to be a complete and utter failure. He has now been reassigned to the role of Chief Paper Towel Dispenser Replenisher.
    #2AuthorJalapeno28 Jul 06, 13:55
    Comment
    Vorsicht, der Satz macht weder im Deutschen noch im Englischen Sinn. Man hatte keine Erwartungen an die Aufgabenstellung, sondern an die Aufgabenerfüllung durch Mr. X. Richtiger wäre zum Beispiel:

Herr X, den wir zunächst für diesen Bereich vorgesehen hatten, hat leider die Erwartungen, die wir an ihn in dieser Position geknüpft hatten, nicht erfüllt.

Mr. X whom we had in mind for this position, has not met our expectations when assigned to the job.

Hm, mit dem Englischen tue ich mich hier auch schwer. Ist ein bisschen kompliziert, weil der Sachverhalt, dass Mr. X vorgesehen war, es ausprobiert hat und gescheitert ist, nur implizit drin steht. Da reichen meine Englischkenntnisse noch nicht ganz.
    #3AuthorThorsten Kettner28 Jul 06, 15:11
    Comment
    x who intially worked in this area, has unfortunately not been able to meet/fulfill the demands of this job.

has not been able to discharge his responsibilities to our satisfaction

has failed to perform satisfactorily

if you only had him in mind, he would not have inadequate...
    #4Authornoli28 Jul 06, 15:19
    Comment
    'been' blieb auf der Strecke
    #5Authornoli28 Jul 06, 15:33
    Comment
    second thought

mr. x who was supposed to fill this position, (disappointingly) has (thus far) been unable... etc.
    #6Authornoli28 Jul 06, 15:38
    SuggestionAlthough we initially considered Mr. X for this position, he hasn't been able to fulfill the job requirements as expected.
    Context/ examples
    Mr. X, den wir zunächst für diesen Bereich vorgesehen haben, hat leider die Erwartungen, die wir an die Aufgabenstellung geknüpft haben, nicht erfüllt.

Although we initially considered Mr. X for this position, he hasn't been able to fulfill the job requirements as expected.
    #7AuthorGloria28 Jul 06, 17:17

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

­ automatisch zu ­ ­ umgewandelt