Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Betreff

Recovery Rebate Credit

Quellen

2021 gab es in den USA einen "American Rescue Plan", der auch Gesundheitssicherung mit einschloss (zuvor: Obama Care.)

In der Ankündigung haben wir (auch steuerrechtliche Fragen sind hier angesprochen) den Satz: If you think you did not receive the full amount of the third Economic Impact Payment you were entitled to, you must file an 2021 federal income tax return to claim the Recovery rebate credit ....

Kommentar

Wer hilft mir weiter: kenne mich da sehr wenig aus. Was ist eine Impact Payment und vor allem ein Recovery Rebate Credit?

Thanks for Translations. Dass die Zahlung zur wirtschaftlichen Erholung dient, meine ich verstanden zu haben.

VerfasserSchrifti (743021) 25 Sep. 22, 17:18
    Quellen

https://www.irs.gov/coronavirus/third-economi...

The third round of Economic Impact Payments was authorized by the American Rescue Plan Act of 2021 as an advance payment of the tax year 2021 Recovery Rebate Credit.

The IRS started sending the third Economic Impact Payments to eligible individuals in March 2021 and continued sending payments throughout the year as tax returns were processed.

The IRS has issued all third Economic Impact Payments and related plus-up payments. Most eligible people already received their Economic Impact Payments.

You may be eligible to claim a Recovery Rebate Credit on your 2021 federal tax return if you didn't qualify for a third Economic Impact Payment or got less than the full amount.

Kommentar

Recovery Rebate Credit wird wohl irgend ein Rückerstattungsanspruch auf die geleistete Einkommensteuer sein.

Genaue Übersetzung kann ich leider nicht liefern.

Economic Impact Payment verstehe ich als Hilfe aufgrund der wirtschaftlichen Auswirkungen.

#1Verfasserbuttermaker (826321) 25 Sep. 22, 17:53
    Kommentar

Danke, das hatte ich schon alles ausklamüsert.

Mir ging es um die Übersetzung. Aber nun ist für alle viel mehr Klarheit. Und niemand kann sagen: mehr Kontext.

#2VerfasserSchrifti (743021) 25 Sep. 22, 20:04
    Quellen
    Kommentar

I tend to think that the "Economic Impact Payment" would stay in English, perhaps with something like Corona-Hilfszahlung?

The Recovery rebate credit is the name of a specific Steuergutschein, so I think it could stay in English as well, at least at first mention,

Recovery means what you'd think, recovery as in economic recovery.

The rebate means that the credit is refundable - normally a tax credit in the US reduces any amount of taxes you taxes, but if you get down to zero taxes owed and still have credit left, that remainder will not be paid out to you. In this case the remainder will be paid out, so you could make money filing your taxes (albeit only if you were entitled to but didn't get the EIP)

Someone at the link above translated rebate credit as Rückvergütungsgutschrift, but that sounds kind of dodgy to me.

Edit, sorry, forgot the link. I didn't find the same one again, there are quite few sites that use this German word, I'll leave it up to the DMS to decide if it is ok.

#3VerfasserAE procrastinator (1268904)  26 Sep. 22, 10:46
    Kommentar

Sehe ich auch so: "recovery" und "economic impact" beziehen sich beide darauf, dass die Gelder des "American Rescue Plan" nicht rein karitativ sind, sondern auch die Wirschaft ankurbeln sollen.

Der "credit" ist hier ein nachträglicher Steuererlass (im Rahmen des Recovery-Programms). Anscheinend wird er nicht nur als Gutschrift bei künftigen Zahlungen gewährt, sondern teilweise auch per Scheck an die Empfänger gesendet. Wer nun meint, dass sein Scheck zu klein war, soll für 2021 "seinen" Steuernachlass geltend machen.

#4Verfasser Harald (dede) [de] (370386)  26 Sep. 22, 13:02
    Kommentar

Correction to my #3

normally a tax credit in the US reduces any amount of taxes you taxes owe,

#5VerfasserAE procrastinator (1268904) 26 Sep. 22, 14:31

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt