Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.
Wollen Sie LEO unterstützen?
Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!
Recently, three more articles have been published that deal with plants suffering from this genetic defect.
Recently, three more articles have been published that are about plants suffering from this genetic defect.
(oder so ähnlich)
"behandeln" oder "betreffen" gehören zu den Wörtern, die ich immer wieder schwierig finde...
Hat jemand eine Idee für den obigen Satz? Vielen Dank schon mal!
Your "deal with," "to be about" are fine; in both cases you can remove the relative clause (and maybe consider repositioning the temporal adverb):
Three more articles have been published recently dealing with plants suffering from this genetic defect.
Three more articles have been published recently about plants suffering from this genetic defect.
Or in both sentences the verb can be placed at the end:
Three more articles about plants suffering from this genetic defect have been published recently.
Three more articles dealing with plants suffering from this genetic defect have been published recently.
Vielen Dank, du hast mir sehr geholfen!
Habe mich für die Variante mit "dealing with" entschieden, das klingt für meinen Geschmack viel besser als mein Relativsatz.
(Und jetzt kann ich auch endlich aufhören, das "recently" hin- und herzuschieben! :-))