Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

occupational class

[med.][Brit.]
    Sources
    The disease is not significantly associated with lifetime occupational class.
    AuthorKyra7415 Nov 07, 19:06
    Comment
    As far as I can tell, this just means the kind (= class, category) of work the person does. In German I would think you could probably just say Beruf.

Without context, I would guess that examples might be manual labor, mining, factory work, work with chemicals, etc., as opposed to desk work in an office. The former are mostly blue-collar jobs, the latter white-collar.

#1Author hm -- us (236141) 15 Nov 07, 20:07
    SuggestionBerufsgruppe
    Sources
    #2AuthorClaus15 Nov 07, 22:39
    Comment
    Interessanterweise gibt es im Deutschen kein unmittelbares Pendant zu blue/white collar. Vielleicht irre ich auch.
    #3Author Claus (243211) 15 Nov 07, 22:46
    Comment
    Claus,

du irrst ganz gewaltig!!
    #4AuthorQM216 Nov 07, 00:23
    Comment
    Ohne jetzt bei LEO nachzusehen, frage ich Dich - QM2 - wie Du die Blaukragen oder Weißkragen ins Deutsche übersetzen würdest. No offense.
    #5Author Claus (243211) 16 Nov 07, 00:26
    Comment
    Claus,
    so altmodisch wie blue und white collar im Engl. sind Arbeiter und Angestellte im Deut.
    da gab es auch hourly und monthly paid und andere mehr, oder die einen sind on the shop floor und die anderen im management(da müssen wir aber wissen, dass im engl. jeder, der einen Bleistift richtig halten kann, ein manager ist) oder noch einfacher; es ist der Unterschied zwischen "them" und "us".
    #6AuthorQM216 Nov 07, 00:50
    Comment
    Jetzt endlich verstehe ich Pink Floyd's "Us and them".
    #7Author Claus (243211) 16 Nov 07, 00:55
    Comment
    Claus,

du versuchst mich doch hier nicht am Bein zu ziehen?
    #8AuthorQM216 Nov 07, 01:44

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

­ automatisch zu ­ ­ umgewandelt