Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Betreff

Rest my chemistry

Quellen
    Ein Lied von Interpol..könnte es sowas in der Art heißen wie "Lass mich so wie ich bin"?
    Kommentar
    Und weils grad dazupasst: Better living through chemistry ist von Queens of the Stone Age.. mich würd interessieren was das heißen könnte..

LG und danke schon mal jetzt!
    Verfasserhirs01 Feb. 09, 23:06
    VorschlagBesser leben mit Drogen
    Quellen
    Also "Better living through chemistry" ist ein Album von Fatboy Slim von 1996.

Der Titel bezieht sich in diesem Zusammenhang auf in der Szene beliebten Substanzabusus. Allerdings war es ursprünglich ein Werbeslogan des Autoreifenherstellers DuPont von 1935.

The phrase became popular as culture shifted from mod to hippie in the later half of the 1960s. Protesters would show up for a rally, perhaps to protest a chemical plant, wearing DuPont propaganda buttons, which bore this slogan.

"Protests in the 1960s didn't all revolve around the Vietnam War; Dow Chemical and DuPont were common targets, as people disliked the "artificiality" they represented.

The phrase "Better Living Through Chemistry" was used on products that were not affiliated with DuPont to circumvent trademark infringement. This transmutation is now more commonly used than the original. This statement is used for commentary on several different topics, from the promotion of illicit drugs, to the praise of chemicals and plastics, to the criticism of the same, sarcastically." aus Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Better_Living_Th...
    #1Verfasser snipress (500227) 02 Feb. 09, 09:30
    Kommentar
    und was heißt dann "Rest my chemistry"?

würde mich auch total interessieren...
    #2Verfassereva04 Jun. 09, 14:50

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt