• Special characters

• Lautschrift

leo-ende
Advertisement
Source Language Term

Unmittelbar nördlich der Altstadt im Übergang zur City prallen die Unterschiede stark aufeinander

11 replies   
Correct?

Immediately north to the old town at the transition to the city, the differences collide head on.

Examples/ definitions with source references

Unmittelbar nördlich der Altstadt im Übergang zur City prallen die Unterschiede stark aufeinander

Immediately north to the old town at the transition to the city, the differences collide head on.
Comment
ok?
Authoraklip (455853) 01 Feb 11, 08:55
Suggestions

old town

-

historic city

Context/ examples
old town gibts nicht und wenn dann bedeutet das nur dass es eine alte Stadt ist nicht aber das historische Zentrum, was das deutsche Wort "Altstadt" ja eigentlich bedeutet
Comment
-
#1Authorsusi8801 Feb 11, 09:04
Suggestions

-

-

-

Context/ examples
das ist allgemein grausiges Englisch wenn ich mal meine Meinung in die Runde werfen darf.
"collide head on" klingt nach schwerem Autounfall in meinen Ohren.
wenn es ein Aufeinanderprallen im übertragenen Sinne ist, wie bei Kulturen etc., dann ist es "clash" und immediately ist zeitlich, nicht räumlich zu verwenden.
Der Satz lässt sich meiner Meinung so gar nicht direkt übersetzen (bin da aber gern bereit, mich korrigieren zu lassen). kannst Du das nicht komplett umstellen??
Comment
-
#2Authornerdygirl01 Feb 11, 09:24
Comment
Old town gibt es schon; beispielsweise hat San Diego so einen "Old Town" Bezirk, der zwar als der älteste Teil der Stadt gilt, sich allerdings auch einige Kilometer nördlich von "downtown" befindet. Eventuell:

directly north of the old town district / old part of town where it turns into downtown, the differences (what differences?) are particularly noticeable.

"Clash" ginge hier mMn gar nicht. Kommt aber auch drauf an, was genau damit gemeint ist. Welche Unterschiede? Baustile? Kulturen? das Wetter? Hauspreise?
#3Authordude (253248) 01 Feb 11, 09:58
Comment
North to the old town centre at the transition to the city, the differences clash.

Ist es so besser?
#4Authoraklip (455853) 01 Feb 11, 10:00
Comment
Immediately to north of the old town at the transition (into the new city?) of the city striking contrasts are apparent/distinctive styles meet/clash? ? or so
#5Authornoli (489500) 01 Feb 11, 10:06
Comment
super.
#6Authoraklip (455853) 01 Feb 11, 10:08
Comment
Immediately to north ist schon mal Schrott, und auf was soll sich "transition" beziehen? Transition of the city bezieht sich im Normalfall auf den Wechsel einer Stadt im Sinne von sozialer Wandlung.
#7Authordude (253248) 01 Feb 11, 10:13
Comment
north to the old town (OP) ?
to north to the old town (#5) ?
No. Either, as dude has it in #3, Directly north of... or Directly/Immediately to the north of...

susi88's comment about old town is rubbish.
#8AuthorSpike BE (535528) 01 Feb 11, 10:14
Comment
so i forgot the - immediately to the north
#9Authornoli (489500) 01 Feb 11, 10:17
Comment
aklip, I can't help thinking that you've bitten off more than you can chew with this text, given how many threads you've started. Should you, as a non-native speaker, be translating this into English? Is it going to be proofread by a native speaker?
#10AuthorSpike BE (535528) 01 Feb 11, 10:18
Comment
seems to me aklip is writing the original text...
#11Authornoli (489500) 01 Feb 11, 10:21
i Only registered users are allowed to post in this forum

LEO uses cookies in order to facilitate the fastest possible website experience with the most functions. In some cases cookies from third parties are also used. For further information about this subject please refer to the information under  Leo’s Terms of use / Data protection (Cookies)