Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Gegeben

"Geil" ugs.

Richtig?

Wicked ugs.

Beispiele/ Definitionen mit Quellen
    Man sagt ja gerne mal: "Wow, das ist ja geil!"
    Naja... auf jeden Fall in meiner Altersklasse ;D
    Und ich wollte fragen ob man den im Englischen wicked sagt...oder wenn nicht, was man dann sagt? o:
    Kommentar
    Sagen das Engländer bzw. Amerikaner überhaupt? Oder haben die einen anderen Begriff? Uch genau, und fluchen sie überhaupt oder sollte man lieber nicht fluchen [mit Shit, Damn o. Fuck z.B.]? o:
    VerfasserMiku x3 (763210) 02 Mär. 11, 17:03
    Ergebnisse aus dem Wörterbuch
    sick   - very good  Adj. [ugs.]geil [ugs.]
    wicked   - very good  Adj. [sl.]geil [sl.]
    phat  Adj. [sl.]geil [sl.]
    rank  Adj.   - of plant growth [AGR.]geil [sl.]
    tasty chick [ugs.]geile Schnecke [sl.]
    tasty chick [ugs.]geile Tussi [sl.]
    dirty old man [pej.] [sl.]geiler alter Sack [pej.] [sl.]
    Kommentar
    "wicked" is okay, or "awesome," "the shit," "dope," "bad," etc.

oder sollte man lieber nicht fluchen? I don't fuckin' know! Does it fuckin' make you feel more like a fuckin' man? Then fuckin' go ahead, fucker! What the fuck!?

there, does that sound better to you than without cursing?
    #1Verfasserdude (253248) 02 Mär. 11, 17:08
    Kommentar
    Wicked is used to mean "geil" in the UK too (if you are under 25 years old!). Otherwise geil = cool, or = ace or (a million other regional/age alternatives!!). And no swearing please : )
    #2Verfasserwiltshire02 Mär. 11, 17:12
    Kommentar
    Jaa okay...die Frage hat sich wohl selbst gelöst, aaaber ;D wenn ich mich jetzt...z.B. am Papier schneide,in Deutschland würde man wohl sowas wie Mist! oder Scheiße! sagen, ich denke nicht das der Engländer nichts sagen würde...,oder liege ich dich falsch?
    #3VerfasserMiku x3 (763210) 02 Mär. 11, 17:15
    Kommentar
    I think that depends on each individual. Some say "shit" or "fuck," while others will be more subtle and use a "darn!" or "drat!" maybe even a "gosh!" or something similarly "harmless." :-)
    #4Verfasserdude (253248) 02 Mär. 11, 17:18
    Kommentar
    Okay also würde mich keiner doof angucken wenn ich in England Shit sage?
    Sorry für die vielen Fragen nur ich bin im Sommer 3 Wochen auf ner Sprachreise...und ich will nicht das meine Gasteltern mich rauswerfen ;0
    #5VerfasserMiku x3 (763210) 02 Mär. 11, 17:21
    Kommentar
    oh yes, the English DO swear LOTS buuuut, what is acceptable depends on where you are, who you're with. Years ago (when I was 14, on an exchange trip to Germany) I was shocked when my austauch-freundin said "scheisse" in front of her mother... shit is a stronger word than scheisse in the UK (but crap is generally fine... you hear it on TV a lot!).
    #6VerfasserWiltshire02 Mär. 11, 17:24
    Kommentar
    Danke schön :)
    And I will try to back off ;)
    #7VerfasserMiku x3 (763210) 02 Mär. 11, 17:28
    Kommentar
    Miku

Stay safe! If you think 'etwas is scheisse' the safest way (in the UK) is to say 'it is rubbish'. A bit braver is to say 'it is crap' (but not in front of your boss/teacher etc unless they become your 'friend'). Some (younger) people say "it is pants", it's half-strength between rubbish and crap and quite safe (but your guest-parents will think it strange!!)

Instead of "shit" if you drop something/spill your drink etc, "damn" probably won't offend (unless the guest-parents are very religious ; )))
    #8VerfasserWiltshire02 Mär. 11, 17:45
    Kommentar
    Wenn du Probleme mit deinen Gasteltern (und anderen Leuten) vermeiden möchtest, würde ich dir raten, auf "coole" Kraftausdrücke und sonstiges pubertäres Imponiergehabe generell zu verzichten und im Zweifelsfall auch mal einfach die Klappe zu halten - damit machst du sicherlich nicht allzuviel verkehrt.

(Eher im Gegenteil - das grenzt schon fast an die hohe Kunst der Diplomatie ...)
    #9Verfasserweiler02 Mär. 11, 17:59
    Kommentar
    #10VerfasserKinkyAfro (587241) 02 Mär. 11, 18:14
    Kommentar
    #1 - OT: Dude - ever read "From here to Eternity"? I read it just after publication, was amused at all the "fug"s and "fugging"s :-) times change...
    #11Verfassermikefm (760309) 02 Mär. 11, 19:20
    Kontext/ Beispiele
    some more useful slang:
    http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.ph...

but not all suitable for use in front of the host family
    Kommentar
    Wicked - yes it's used in the UK to mean "cool" but may be out of date now? The new word seems to be sick

And yes be careful about swearing (including shit)
    - if you don't hear the word used by others in the family / at school then stick to rubbish / crap / pants /damn etc.
    #12VerfasserNicole (UK) (240554) 03 Mär. 11, 09:55

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt