• Special characters

• Lautschrift

leo-ende
Advertisement
Source Language Term

Insgesamt stehen den kägerischen Rechnungsbeträgen somit Reklamationsgutschriften der Beklagten i.H.v. XXX gegenüber. [law]

6 replies   
Correct?

Therefore, the Plaintiff's amounts invoiced are in opposition to credit notes for returns by the Defendant amounting to XXX.

Comment
Is it OK to translate "gegenüberstehen" in this way?

Native speakers to the fore!
Thank you in advance :-)
AuthorAlauna (362551) 13 Dec 15, 23:02
Context/ examples
Insgesamt stehen den klägerischen Rechnungsbeträgen somit Reklamationsgutschriften der Beklagten i.H.v. XXX gegenüber.
Comment
Therefore, the invoiced amounts of the paintiff are (partially?) set off by credit notes amounting to XXX for reklamations of the defendant
#1AuthorWerner (236488) 14 Dec 15, 14:31
Comment
Mhm, "set off" ist m.E. ein stehender Begriff für "aufrechnen"; das würde ich hier, wo allem Anschein nach nicht unbedingt eine Aufrechnungslage beschrieben wird, nicht verwenden.
#2AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 14 Dec 15, 14:34
Comment
Mhm, dann bitte Deinen Gegenvorschlag, rechtsgelehrter Freund.
#3AuthorWerner (236488) 14 Dec 15, 14:47
Comment
Wenn ich einen hätte, hätte ich ihn gepostet.
#4AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 14 Dec 15, 14:49
Suggestions

.. are balanced by...?

-

#5AuthorGaleazzo (259943) 14 Dec 15, 15:00
Suggestions

.

-

.

Comment
Editieren klappt nicht...

Ich wollte anfügen, dass mein erster Gedanke ebenfalls "set off against" war.
Allerdings würde ich nicht "are set off" schreiben, sondern "can be set off against..." - so wird klar, dass nicht unbedingt aufgerechnet wird, jedenfalls aber die Möglichkeit dazu besteht.
#6AuthorGaleazzo (259943) 14 Dec 15, 15:11
i Only registered users are allowed to post in this forum

LEO uses cookies in order to facilitate the fastest possible website experience with the most functions. In some cases cookies from third parties are also used. For further information about this subject please refer to the information under  Leo’s Terms of use / Data protection (Cookies)