• Special characters

• Lautschrift

leo-ende
Advertisement
Source Language Term

meat and poultry

4 replies   
Correct?

Fleisch

Comment
In meinem Quelltext (Küchenprodukte) steht fast immer "meat and poultry" aber im Deutschen finde ich "Fleisch und Geflügel" komisch, denn Geflügel IST ja Fleisch. Was meint ihr? Würdet ihr nur "Fleisch" oder "Fleisch und Geflügel" übersetzen? Und wieso schreibt man im Englischen eigentlich "meat and poultry" und nicht einfach "meat"?
AuthorYumichan (1075092) 05 Oct 17, 12:43
Comment
Fleisch und Geflügel.

Die Trennung finde ich im Deutschen auch nicht völlig abwegig. Das ist genau wie bei Wild, das wird oft auch separat genannt, obwohl es sich dabei ebenfalls um Fleisch handelt, nur halt von anderen Tieren. "meat" ist i.d.R. Fleisch von den größeren zahmen Vierbeinern, also Rind, Schwein, Lamm.
#1AuthorDragon (238202) 05 Oct 17, 13:09
Comment
"Fleisch" alleine meint für gewöhnlich Fleisch von Säugetieren, Fleisch von Vögeln oder Fischen wird normalerweise extra genannt ...

... von daher : ja :Fleisch und Geflügel
#2Authorno me bré (700807) 05 Oct 17, 13:12
Comment
While English may use "meat" to mean the flesh of all sorts of animals, it is also used in a way that distinguishes between the flesh of mammals and the flesh of fowl and fish.

Und wieso schreibt man im Englischen eigentlich "meat and poultry" und nicht einfach "meat"? From the perspective of an English speaker, one could also ask "Why doesn't German distinguish between 'meat' and 'poultry'? (in the sense of my comment above) It's just the way the use of the language has developed.

Re #1: True for "Wild" -- I believe that I can recall seeing restaurant menus that listed both "Wildgerichte" and "Fleischgerichte" or similar. English can also distinguish between "game" and regular meat. Also from M-W for "meat": flesh of domesticated animals  

#3Authorhbberlin (420040) 05 Oct 17, 13:18
Comment
vermutlich historisch gewachsen ...
Fleisch in diesem Zusammenhang meint i.d.R. Vierbeiner; und wird dann weiter unterteilt in Rindfleisch, Schweinefleisch ...
wo gegen bei Geflügel auch "Geflügelfleisch" benutzt wird; und dann wieder Hühnerfleisch ...
#4Authorlg_straight (1021555) 05 Oct 17, 13:51
i Only registered users are allowed to post in this forum

LEO uses cookies in order to facilitate the fastest possible website experience with the most functions. In some cases cookies from third parties are also used. For further information about this subject please refer to the information under  Leo’s Terms of use / Data protection (Cookies)