• Sonderzeichen

• Lautschrift

leo-ende
Werbung
Gegeben

Falls ich den verschwundenen Schatz finden werde, werde ich ihn behalten.

4 Antworten   
Richtig?

If I'll find the lost treasure, I'll keep it.

Beispiele/ Definitionen mit Quellen
A) If I'll find the lost treasure, I'll keep it.

B) If I find the lost treasure, I'll keep it.

Kommentar
Which one (A or B) is more correct? Not sure if it's possible to have "I will" twice in a sentence.
Verfasserozzo19 (799339) 15 Mai 18, 01:38
Kommentar
choice B.

much depends upon context.

another option: "...If I should find the lost treasure, I shall / I will (I'll) keep it..."

Should here is expressing a condition, that if this happens "someone finds a treasure," then the finder gets to keep it.

You are correct. It seems unlikely than you can use "I'll (or the auxiliary verb will) twice in a sentence containing the conditional "if" clause. You are expecting something to occur (some condition come true) now in the present tense and indicating what you will do with afterwards as a direct consequence or in the future.

If I find the treasure today, I will exchange it for cash tomorrow at the ....
If I find the lost treasure, I will become the richest person....

Hope this helps.
#1VerfasserMein Fritz (862420) 15 Mai 18, 01:48
Kommentar
Re #0.

Yes, correct is choice B.

Re #1.

another option: "...If I should find the lost treasure, I shall / I will (I'll) keep it..."

I see nothing incorrect about that, but in all my many years of life, I think I have never heard anyone use that formulation. More common (with "should") is:

Should I find the treasure, . . ..

#2VerfasserHappyWarrior (964133) 15 Mai 18, 09:03
Kommentar
Thank you for the detailed explanation Mein Fritz and HappyWarrior

#3Verfasserozzo19 (799339) 15 Mai 18, 09:22
Kommentar
Mir scheint das Futur im Wenn-Satz auch im Deutschen zumindest sehr ungewöhnlich. Idiomatisch wäre:

Falls ich den verschwundenen Schatz finde, behalte ich ihn / werde ich ihn behalten.
Sollte ich den verschwundenen Schatz finden, behalte ich ihn / werde ich ihn behalten.
#4Verfasserdirk (236321) 16 Mai 18, 09:35
i Nur registrierte Benutzer können in diesem Forum posten

LEO benutzt Cookies, um das schnellste Webseiten-Erlebnis mit den meisten Funktionen zu ermöglichen. Es werden teilweise auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Weiterführende Informationen erhalten Sie in den Hinweisen zu den Nutzungsbedingungen / Datenschutz (Cookies) von LEO.