Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Neuer Eintrag

otherwise Adv. - auf eine andere Art Adv.

Weiterer Neueintrag

otherwise

-

auf eine andere Weise

Beispiele/ Definitionen mit Quellen
    Die Bedeutung "auf eine andere Art" wird u.a. belegt durch Bedeutung Nr. 1 in YourDictionary:

Auszug aus http://www.yourdictionary.com/otherwise :

otherwise Definition

adverb

1. in another manner; differently to believe otherwise
    2. in all other points or respects an otherwise intelligent person
    3. in other circumstances
    4. if not: used as a conjunctive adverb do it right; otherwise, you'll have to do it over

Synonyms

modif.

1.

In another way

differently, in a different way, contrarily, in an opposed way, under other conditions, in different circumstances, on the other hand, in other respects, in other ways; see also oppositely.

Antonyms like*, so*, in like manner.
    2.

Introducing an alternative threat

unless you do, with this exception, except on these conditions, barring this, in any other circumstances, except that, without this, unless … then, other than; see also unless.
    VerfasserK04 Jun. 08, 12:40
    Kommentar
    Bis jetzt hat noch niemand protestiert, offensichtlich sind alle mit meinem Vorschlag einverstanden4.
    #1VerfasserK05 Jun. 08, 14:19
    Kommentar
    @K: Your post is missing the multiple sources of high quality for both languages as required by the submission form. Have another look at the instructions there.
    #2Verfasseroreg (353563) 05 Jun. 08, 16:58
    Vorschläge

otherwise

Adv. -

anderweitig, auch

Adv.

Kontext/ Beispiele
    M-W:
    otherwise
    1 : in a different way or manner

OALD:
    other•wise adv.
    3 in a different way to the way mentioned; differently: Bismarck, otherwise known as ‘the Iron Chancellor’ * It is not permitted to sell or otherwise distribute copies of past examination papers. * You know what this is about. Why pretend otherwise (= that you do not)? * I wanted to see him but he was otherwise engaged (= doing sth else).

DWDS:
    * anderweitig vgl. -weit: a. gebunden, beschäftigt sein; etw. noch a. gebrauchen können, verwenden; a. Verpflichtungen, Geschäfte
    * auch 3. /fügt ein Zusätzliches an Vorhergenanntes/ außerdem: er hatte a. (noch) zwei Brüder; ich muß heute a. (noch) Einkäufe machen; sie gab mir a. (noch) etwas Geld; das fehlte a. noch!; a. das noch!; er ist klug, aber a. fleißig; er hat mich nicht nur gehört, er hat mich a. gesehen; nicht nur ... sondern a. s. 1 d

BERTELSMANN Wörterbuch
    * an|der|wei|tig [Adj. , o. Steig.; nur als Attr. und Adv.] 1 auf andere Weise; ich habe dafür ~e Verwendung; ich werde das Geld a. verwenden 2 woanders; ich werde mich a. umsehen, erkundigen

* * *

Was LEO wohl auch noch fehlt:
    OALD:
    idiom or otherwise used to refer to sth that is different from or the opposite of what has just been mentioned: It was necessary to discover the truth or otherwise of these statements. * We insure against all damage, accidental or otherwise.
    Kommentar
    -
    #3Verfasseroreg (353563) 05 Jun. 08, 17:16

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt