Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

New entry for LEO

metric ton - Tonne (Einheit)

New entry

metric ton engin. - Tonne (Einheit)

Examples/ definitions with source references
    AuthorClaudia Rech09 Jul 08, 13:16
    Suggestions

tonne (metric tonne)

-

Tonne

Context/ examples
    In addition to Claudia's entry and her Wiki-link.

I would just like to add, from my experience in two British engineering companies and at college, that metric tonnes (i.e. 1000 kilograms / 2200 pounds) were referred to simply as "tonnes" and imperial tons (i.e. 2240 pounds) as "tons". The different spelling was sufficient to indicate to the engineer which unit was being referred to. The spelling "metric ton" was not used in the companies I worked at as this was seen as an oxymoron (instead, if the qualifier "metric" was added, it was always "metric tonne").

This might just be the particular practice of certain British companies/institutions, and no doubt others have different experience, but I offer it as help nonetheless.

Comment
    #1AuthorSEP12 Feb 09, 11:26
    Comment
    Dictionary: metrische tonne

Bereits vorhanden.
    #2AuthorUweN (238426) 12 Feb 09, 12:31
    Suggestions

metric tonne

-

[metrische] Tonne

Comment
    Ich greife diesen etwas älteren Faden noch einmal auf, weil auch ich der Meinung bin, daß man auf den Zusatz "metrisch" im Deutschen in der Regel verzichten kann (wie von SEP bei dieser Schreibweise vorgeschlagen). Schließlich würde kein Mensch im deutschen Sprachraum mit einer "Tonne" etwas anderes als das Äquivalent von 1000 kg assoziieren, und bei Meter- und Kilogramm-Angaben läßt man bei Übersetzungen ins Deutsche ja auch die zusätzlichen Inch- und Pound-Angaben englischsprachiger Dokumente weg.

Mein Votum daher: "metrisch" nur dort voranstellen, wo keine Eindeutigkeit gegeben ist, ansonsten als redundant unter den Tisch fallen lassen - und den Standard-Eintrag in LEO entsprechend anpassen.
    #3Authorakahige (459704) 30 Nov 14, 18:08

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt