• Sonderzeichen

• Lautschrift

leo-ende
Werbung
Gegeben

spellcaster

13 Antworten   
Richtig?

Zauberer

Kommentar
Das Wort kommt bei Ergon 3 (in Englisch) vor. Ich kann aber keine genaue Übersetzung finden...
VerfasserGast14 Aug 09, 12:12
Kommentar
ja, das passt so schon.
#1VerfasserJoOtt (603113) 14 Aug 09, 12:31
Vorschläge

[Psych.]

Wahrsager

Kontext/ Beispiele
Kommentar
An amazing testimony on a spell caster who brought my husband back to me. My name is Natasha Johnson,i live in Florida,USA,and I'm happily married to a lovely and caring husband ,with two kids.A very big problem occurred in my family seven months ago,between me and my husband .so terrible that he took the case to court for a divorce.he said that he never wanted to stay with me again,and that he didn't love me anymore.So he packed out of the house and made me and my children passed through severe pain. I tried all my possible means to get him back,after much begging,but all to no avail.and he confirmed it that he has made his decision,and he never wanted to see me again. So on one evening,as i was coming back from work,i met an old friend of mine who asked of my husband .So i explained every thing to him,so he told me that the only way i can get my husband back,is to visit a spell caster,because it has really worked for him too.So i never believed in spell,but i had no other choice,than to follow his advice. Then he gave me the email address of the spell caster whom he visited. [...]. So the next morning,i sent a mail to the address he gave to me,and the spell caster assured me that i will get my husband back the next day. What an amazing statement!! I never believed,so he spoke with me,and told me everything that i need to do. Then the next morning, So surprisingly, my husband who didn't call me for the past seven {7}months, gave me a call [...]
#2VerfasserPachulke (286250) 22 Feb 15, 08:05
Kommentar
Ein spellcaster ist kein Wahrsager, sondern ein Mensch, der behauptet, über magische Fähigkeiten zu verfügen und in der Lage zu sein, durch magische Formeln (Zaubersprüche) etwas für seine Klienten bewirken zu können, z.B. die Kittung einer zerbrochenen Beziehung.

"spellcaster - a person or creature with magical powers:

I never believed in love spells or magic until I met this spellcaster

The city's major bookstores will host wizard midnight parties to celebrate the publication of the schoolboy spellcaster's latest adventures."

http://www.oxforddictionaries.com/definition/...
#3VerfasserMiMo (236780) 22 Feb 15, 08:24
Kommentar
PLEASE READ THIS TESTIMONY CAREFULLY. I AM USING THIS OPPORTUNITY TO TELL THE WORLD THAT, GREAT MOTHER IS A GIFTED SPELL CASTER. MY HUSBAND LEFT ME FOR NO REASON. I WAS NO LONGER MY SELF AND AT A TIME, I ATTEMPTED TO COMMIT SUICIDE. BUT THANK GOD I CAME ACROSS GREAT MOTHER ONLINE. I READ GOOD REVIEWS ABOUT HER GOOD WORK AND HOW USEFUL AND HELPFUL SHE HAS BEEN TO PEOPLE. I CONTACTED HER AND TOLD HER MY PROBLEM. SHE TOLD ME THAT MY WAN WILL COME BACK TO ME. SHE TOLD ME WHAT TO DO AND I DID IT AND TO MY GREAT SURPRISE MY HUSBAND CAME BACK JUST AS GREAT MOTHER SAID. I EVEN NOTICED THAT WHEN MY HUSBAND RETURNED, HE EVEN LOVE ME MORE. THIS IS NOT BRAIN WASHING BUT GREAT MOTHER OPENED UP HIS EYES TO SEE HOW MUCH LOVE I HAVE FOR HIM AND HOW MUCH LOVE WE OUGHT TO SHARE WITH EACH OTHER. CONTACT HER NOW ON HER EMAIL:
GREATMOTHEROFSOLUTIONTEMPLE@YAHOO.COM  AND YOU CAN ALSO CONTACT HER ON WHATSAPP WITH HER NUMBER: +2348078359876  SHE ALSO HAS 2 BLOGS WHICH YOU CAN ALSO USE TO REACH HER. THESE ARE THE BLOGS BELOW. YOU CAN CHECK OUT THE BLOGS TO SEE HER WORK.

#4VerfasserRoseu5432 (1221468) 12 Jan 18, 22:16
Kommentar
In support of Mimo

http://www.yourdictionary.com/spellcaster

There is also a wikipedia entry for spell-caster.
#5VerfasserMein Fritz (862420) 13 Jan 18, 17:33
Kommentar
Ich habe auch keine Ahnung, wie Paschulke von dem Artikel auf 'Wahrsager' schließt.

a spell caster, wenig überraschend, is somebody who casts spells. Eigentlich kein schwieriges Wort.
#6VerfasserGibson (418762) 13 Jan 18, 20:05
Vorschläge

spellcaster

-

Hexer

Kommentar
Die Übersetzung ist durchaus schwierig.

Die deutschen Begriffe "Zauberer" oder "Magier" sind von den Illusionisten belegt und daher keine passende Übersetzung.

Die Tätigkeit wird, wie Paschulke schrieb, meist von der Gruppe der "Wahrsager" ausgeübt.

Meiner Meinung nach führt diese Übersetzung im Kontext aber auch zu Verwirrung. Daher halte ich "Hexer" hier für eher passend. Wobei dies ein in Deutschland eher selten verwendetes Wort ist.

#7Verfassertraveler in time (757476) 15 Jan 18, 08:11
Vorschläge

spellcaster

-

Zauberer

Kommentar
Zauberer scheint mir durchaus zu passen, auch wenn sich Illusionisten auch so nennen. Diese beziehen sich ja genau auf die Kunst des Zauberns (Harry Potter ist auch ein Zauberer, völlig ohne Illusionen). Worum es in dem Schulbuch (vermute ich) geht, wissen wir nicht. Die Geschichten mit dem Ehemann handeln von Voodoo-Zauberei. Die umfasst vermutlich viele Dinge, aber auch das Verzaubern von Menschen, die dann gegen ihren Willen Dinge tun sollen.
#8VerfasserColorada (428933) 15 Jan 18, 08:54
Kommentar
Support #8.

"Wahrsager" heißt fortune teller bzw. soothsayer.

Was der spellcaster in #2 gemacht hat, ist keine Wahrsagerei, sondern ein Liebes- bzw. Beziehungszauber.
#9VerfasserMiMo (236780) 15 Jan 18, 10:28
Kommentar
Gibt es hier keine Fantasy-Leser? (Ich tippe, eventuell irrtümlicherweise, bei "Ergon 3" auf das dritte Buch in der Eragon-Reihe.) Zumindest in der englischsprachigen Fantasy gibt es eine gewisse Systematik (die allerdings nicht fix formalisiert ist), wann man von "spellcaster", "magician", "mage", "sorceror", "conjurer", "wizard", "warlock", "enchanter" usw. reden würde.
#10VerfasserThirith (1037221) 15 Jan 18, 10:41
Kommentar
Ich würde mal vereinfacht behaupten ein Spellcaster verwendet Zaubersprüche.
Er muß etwas 'Aufsagen' um den Zauber zu wirken. Andere verwenden Gesten oder können intuitiv zaubern.

Warlock ist glaube ich die männliche Hexe (Hexer)
Sorcerer im Gegensatz zum wizard eher intuitiv zaubernd, der wizard ist ein 'gelernter' Magier.
Conjurer ist ein Beschwörer.

Fantasy-Leser, aber das habe ich aus dem Rollenspiel hoffentlich noch halbwegs richtig in Erinnerung. ;-)
#11Verfassertraveller in time (589684) 15 Jan 18, 10:54
Kommentar
DSA oder D&D? ;-)
#12VerfasserThirith (1037221) 15 Jan 18, 10:56
Kommentar
Ja, auch. :-D
#13Verfassertraveller in time (589684) 15 Jan 18, 11:59
i Nur registrierte Benutzer können in diesem Forum posten

LEO benutzt Cookies, um das schnellste Webseiten-Erlebnis mit den meisten Funktionen zu ermöglichen. Es werden teilweise auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Weiterführende Informationen erhalten Sie in den Hinweisen zu den Nutzungsbedingungen / Datenschutz (Cookies) von LEO.