Advertising - LEO without ads? LEO Pur
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • New entry

CitizenCard Brit. - Bürgerkarte Österreich

Related new entry

Citizen Card

-

Bürgerkarte

Examples/ definitions with source references
    Comment
    On e-governmental pages there are three spellings of "Bürgekarte" in English:
    CitizenCard (UK)
    Citizen Card (EU)
    Citizencard (A)
    AuthorAnnasalsa25 Mar 08, 11:54
    Comment
    The British Citizen Card scheme has nothing to do with the government (read the About Us page). It is run by private companies, and it exists to allow young people to prove that they are old enough to buy alcohol and cigarettes.
    #1AuthorSteve (BE) (337761) 25 Mar 08, 12:52
    Context/ examples
    Die Bürgerkarte ist ein Schlüssel für die E-Government-Angebote der heimischen Verwaltung und für Web-Dienste der Wirtschaft. Diese Einsatzmöglichkeiten werden weiter ausgeweitet und die Bürgerkarte zum elektronischen Ausweis im Internet.
    http://www.buergerkarte.at/de/index.html

CitizenCards are accepted nationwide at supermarkets, off-licences, newsagents, forecourts, pubs, clubs, gaming centres, cinemas, banks, airlines and in many other places
    http://www.citizencard.com/
    Comment
    Ich glaube auch nicht, dass diese Übersetzung so in ein Wörterbuch eingetragen werden kann. Wenn ich z.B. mit einer Bürgerkarte einen Flug buchen will oder ein Bier kaufen, werde ich bestimmt keinen Erfolg haben. Eine Bürgerkarte muss nur einen Chip haben - mehr nicht.
    #2Authoralbintango - ole (Ö)25 Mar 08, 12:57
    Comment
    When do I become a beefsteak? ;-)

Das klingt mir doch sehr nach einem falschen Freund. Das wäre Annasalsa sicher auch aufgefallen, wenn sie die geforderten mehreren einsprachigen Quellen gesucht und zitiert hätte.

#3AuthorCJ unplugged25 Mar 08, 13:31

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

­ automatisch zu ­ ­ umgewandelt